perjantai 3. lokakuuta 2008

Uusia lajeja

Mä olen vihdoin uskaltautunut Satsilla muillekin ryhmätunneille kuin pilatekseen. Pilatekseen oli turvallista mennä, kun tiesi, millainen tunti on. Tällä viikolla sitten kävin pitkän harkinnan jälkeen bodupumpissa ja bodycompatissa. Olen pitänyt noita melkein kirosanoina aikaisemmin, mutta kokemattomana olen turha niitä arvostelemaan. Olen myös ihmetellyt, miten ihmiset jaksaa tehdä kolme kuukautta samoja juttuja, mutta nythän sekin selkisi.

Bodypumpia voi tosiaan verrata omaan kuntosaliohjelmaan: teen aina samat jutut. Kolmessa kuukaudessa ehtii kehittymään hyvin, kun liikesarjat alkaa olla tuttuja lihaksille, jolloin painojakin ehtii lisäämään. Vaikeita ne sarjat eivät ole ja ensikertalaisena tein liikkeet paljon puhtaammin kuin osa muista kuntoilijoista. Sivustakatsoja ei olisi huomannut, että olin ainoa ensikertalainen.

Bodycompat yllätti rankkuudellaan. Meinasin 20 minuutin jälkeen luovuttaa, mutta onneksi en ole sellainen. Luulen, että nuo kaksi tulevat olemaan epäsäännöllisen säännöllisesti mukana kunto-ohjelmassani.

Mulle laadittu kuntosaliohjelmakin on aivan mahtava: huomaan jo, kuinka lihakset ovat alkaneet muovautua esiin ihran ja nahan alta! Olo on oikein hyvä :D.

Sats on ollut ehdottomasti yksi kärkipään kuntosaleista, missä olen käynyt. Rinnalle nousee myös Motivus, mutta siellä en koskaan käynyt testaamassa ryhmätunteja. Silloin halusin tehdä yksin pelkkää lihaskuntotreeniä ja siellä se oli mahdollista. Satsiin on mukava mennä, kun henkilökunta on iloista ja muut asiakkaat ei liian trendikkäitä itseään esiintuovia. Suosittelen edelleen!

Ja sekin on mukavaa, että samalla kuntosalilla käy myös koulukavereita, joten jos ei halua jotain syystä liikkua yksin, niin yleensä löytyy joku kaveri mukaan:D.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Sä et ole ihraa nähnytkään! Senkin tikku. :D (Mut ei mullakaan sitä onneks ole lisää tullut, maha vaan..)

-J-

Kaisa kirjoitti...

:D. en nyt tarkoittanutkaan mitään löllö ihraa, kyllä kaikilla vähän on sitä rasvakerrosta lihasten ympärillä. sun täytyy ottaa blogiin sellaisia vatsakuvia :P

Tyttö tuli!

Olin aivan varma, että vauva syntyisi etuajassa, kuten veljensäkin. Laskettu päivä lähestyi, eikä kehossa tuntunut harjoitussupistuksien lis...