perjantai 1. syyskuuta 2006

Ihmettelyä taas

Mulla ei ole täällä juurikaan muuta tekemistä kuin ihmettely :) Toisaalta tää ei oo sen kummempi paikka ku Suomikaan, mut silti tämmöinen pieni tyttö-rukka hämmästelee aina kaikkea. Uudet asiat on hassuja:)

Tuulimyllyt:
Junamatkalla näin kolme modernia tuulimyllyä. Toisaalta en oo täältä kaupunkialueelta poistunut, joten ei ihme etten ole niitä nähnyt - siis niitä vanhoja malleja. Puukenkiä olen nähnyt jossain kaupassa.

Kahvimaito:
Kahvimaito on kaupassa kahvin vieressä eli ei kylmässä. En ymmärrä, miksi pitää erikseen olla kahvimaitoa. Ei se kermaltakaan maistu. Ja sitä myydään myös semmosissa pikkuruisen pienissä purkeissa, joita on yleensä lentokoneessa. En ymmärrä.

Pyöräily:
Eilen olin tarakalla kyydissä ja toista kertaa en ehkä halua olla. Täällä melkein kaikki pyöräilee ja se on aika hurjaa. Siis se vauhti ja ajotapa. Yhdessä kaupassa oli jopa sisäparkki pyörille. Se on kyllä aika kätsä kulkuväline täällä, koska kadut on niin kapeita. Ja ei ole ylä- ja alamäkiä.

Uusi keittiö:
jossa ei ole uunia!!!! Mitä kummaa? Sinne tuotiin vain semmoinen tasolle laitettava nelilevyinen kaasuliesi, mutta uunia ei enää ole. Nyt ei voi tehä makaronilaatikkoa :( Ehkä sit joulukuussa saa sitä ensimmäiseks ruuaks kotona. (Vanha liesi kuvassa kurjana takapihalla)

Kieli:
Mä ostin tänään suomi-hollanti-suomi sanakirjan ja piirsin paperille ukon ja sihen viereen kaikki ruumiinosat, jotka tarvitsen tietää. Osa on samoja kuin ruotsissa, osa samoja kuin englannissa. Ne vaan kirjoitetaan eritavalla, monimutkaisemmin...puuf. Tänään katsoin telkkaria ja kysyin: "What is 'niks'?" Vastaus: "It's nothing." Eli siis ei mitään. Hassu kieli. Ja nuo sanovat, että suomi on hullu kieli. Tai ainakin näyttää hullulta.

Epävarmuus:
Mä en edelleenkään tiedä ensi viikosta mitään. Mun yhdyshenkilö on luvannut järjestää mulle tapaamisen jonkun kanssa, jotta voin puhua mun opiskelusta täällä. Eilen hän sanoi, että lähettää mulle mailia, kun tietää kenen kanssa voin keskustella. Tänään yritin tavoittaa tätä yhdyshenkilöä, mutta hän ei ole perjantaisin töissä... Sitten yksi nainen sanoi, että maanantaina täytyy tulla aamulla katsomaan, mikä on ensi viikon lukujärjestys. Ja että mun pitää mennä ekaks sen ryhmän tunnille, missä oon ollutkin. Silleen.

Syyskuu:
Nyt on jo syyskuu.

Mä katselin tänään, mitä tanssiesityksiä täällä on syksyn aikana. Laskeskelin hieman budjettia ja totesin että noin 50 euroa viidestä esityksestä ei ole paha. Tänne on tulossa ainakin Australialainen tanssiryhmä.

Sitten tein hieman tutkimusta OP:n sivuilla ja totesin, että voin maksaa vuokran suoraan ulkomaiselle tilille ilman lisämaksuja netin kautta. Hyvä hyvä.

Mä ostin eilen uuden balettipuvun ja tietysti laitoin sen tänään päälle. Kotona otin sen kassista pois ja tossut myös. Tossuissa oli kivoja mustia läiskiä, koska se puku oli hiestä kastuneena värjännyt ne. Eikä ne tietty lähteny pois ne tahrat...

Kun mä tuun Suomeen takaisin, mulla ei ole mitään kerrottavaa enää... Ehkä sit kun koulu alkaa kunnolla, mulla ei toivottavasti ole enää näin paljoa ylimääräistä aikaa. Mut toisaalta tää on mulle vähän niin kuin päiväkirja, niin ehkä se on sitten hyvä että nää muistot/ihmetykset/kirjoitukset säilyy. Jos ette halua tietää näin paljoa mun asioita ja kuulumisia, niin älkää lukeko mun blogia :) Mä tuun kuitenkin kertomaan nää samat asiat sitten kun tulen takaisin...

edit//
Nii joo, mä tapasin vihdoinkin eilen mun seinänaapurin. Sekin on ihan mukava tyyppi. Mä en kyllä saa aina selvää, mitä se sanoo, ku se välillä mumisee.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Just tässä lukiessa naureskelin, että eipä keksi enää mitään kysyttävää, että miten menee. Mutta hyvä, että kerrot perusteellisesti. Tuntuu melkein kuin oisit täällä. :) -J-

Kaisa kirjoitti...

Meinas tulla tippa silmään...

Mutta oikeesti kun mesettelee ja kirjottelee koko ajan niin ei ole niin yksinäinen olo. Musta tuntuu myös, että te olisitte täällä kuuntelemassa mun höpinöitä :)

Anonyymi kirjoitti...

terveisiä "kesälaitumilta": kyllä kaisa on topakka tyttö! ja noppee!
t. mummo

mukava lueskella sun blogia, maatiedon ja kulttuurin oppitunnista käy. kiva kun ihmettelet nyt ääneen, kuukauden päästä et noita asiota ehkä enää huomaa, kun niihin tottuu.

kyllä ne kouluasiatkin lutviutuup. ota talo mukkaas, on aika veikee!
-e-

Tyttö tuli!

Olin aivan varma, että vauva syntyisi etuajassa, kuten veljensäkin. Laskettu päivä lähestyi, eikä kehossa tuntunut harjoitussupistuksien lis...