tiistai 5. syyskuuta 2006

Väsy

Puuh, rankka päivä takana. Mun lukujärjestys ei oo vielä selvä, mut menen huomenna juttelemaan siitä, mutta silti luulen et itku tulee... Täällä on joku uusi systeemi ja ainakin kakkoset on ihan pihalla kans niitten lukkareiden kanssa. Tällä viikolla saa valita mitä vaan ja sitten päättää mitä haluaa tehdä. Kukaan opettajista ei tätä ole kertonut... Kukaan ei oikein selitä miten tää systeemi toimii. Mutta jos nyt otan sellaisen politiikan, että yritän vaan saada mahdollisimman paljon irti tästä vaihtoajasta. Mitä sitten, jos en ole tehnyt ennen Limonia ja tunnilla on kivaa enkä ole ihan pihalla?

Mä olin tänään jazztunnilla, jonka piti semmoinen yli 50-vuotias nainen, joka näytti ihan Saimi Nousiaiselta (ja samaikäiseltä). Se on tehnyt Pori Dance Companylle koreografioita ja oli jut elokuussa ollut Suomessa. Ja se on tosi Suomi-fani. Ja outo. Ja sen sarjat oli outoa ja nopeita. Mut se on guru ja diiva. Ja mä olin hidas, mutta reipas.

Eilen taas tutustuin suomalaiseen tyttöön, joka on tokalla tai kolmannella, se ei oikein tiiä itekään. Mulla on sen kanssa joitain samoja tunteja. Nyt oon alkanu tutustuu myös muihin oppilaisiin ja koko ajan saan olla selittämässä kuka olen ja miksi olen ja mitä teen ja millä luokalla ja mitä teen koulun jälkeen ja plaah. Mut toisaalta ei se haittaa, kun tutstustuu uusiin ihmisiin. Ja kaikki tuntuu ainakin vielä toistaiseksi tosi mukavilta. Meijän tsekkiläinen vaihto-oppilas tuli kans ja se on 26 vuotta, mutta näyttää ja on olemukseltaan kuin 18-vuotias...

Mutta eiköhän tää pikku hiljaa tästä. Mä vaan niiiin vihaan epävarmuutta. Ja kun täällä ei oikein voi ilmaista itseään suomeksi, niin josku kun hermostuu, ei tuu mitään mieleen. Ei suomea, ei ruotsia, ei enkkua, ei mitään. Tyhjä pää.

Mun täytyy ehkä käydä huomenna juttelemassa hieman mun puhelimesta. Siinä voipi mun insinöörin taidoilla olla joku virus tai paha jet lag. Se on hävittänyt aika paljon numeroita, mm, kaikki, joiden nimi alkaa M:llä ja I:llä ja viestejä on kadonnut ja kun tallentaa numeroita, ne menee vain sinne luettelon loppuun, ei ollenkaan aakosten mukaan ja puuuuuuh. Ei se nyt mikään maailmanloppu sinänsä ole, mutta olis kiva tietää, mikä sitä vaivaa. Nää tapaukset ilmenee kummallakin sim-kortilla.

Ei kommentteja:

Tyttö tuli!

Olin aivan varma, että vauva syntyisi etuajassa, kuten veljensäkin. Laskettu päivä lähestyi, eikä kehossa tuntunut harjoitussupistuksien lis...