keskiviikko 30. elokuuta 2006

Semmosta ja tämmöstä

Nonni, pari päivää on balettia taottu. Mulla on tän viikon suomalainen opettaja, joka oli ekalla kertaa hieman hämmentävää. Mä en tiedä miksi mut laitettiin kakkosten kanssa, mutta ens viikolla kun koulu oikeasti alkaa, en aio niitten kanssa olla. Sanoin, et haluan paljon jazzia :) Mutta lihakset on kyllä kipeät...uh.

Hollantia on aika helppo ymmärtää. Varsinkin kun se suomalainen opettaja puhuu, niin ymmärrän melkein kaiken, kun se puhe ei ole niin räkäistä. Eikä se puhu niin nopeasti.

Eilen tapasin koulussa myös pari suomalaista tyttöä, jotka on juuri aloittaneet ykkösellä. En mä niistä kummemmin vielä tiedä mitään. Ihan kiva oli päästä puhumaan suomea.

Tänään mulla oli vapaapäivä ja tutustuin vähän asuinympäristööni. Ja kävin ostamassa semmoisen koirille tarkoitetun aika kovan pallon, jolla on ihana hieroa jalkapohjia. Ja tiikerisalvaakin tuli ostettua... Mä unohdin ottaa kameran mukaan mun retkelle :(

Ja äitin paketti tuli tänään, kiitti.

Mä en ole kirjoittanut mitään mun kämppiksistä.
Jeanette on tyttö, jonka huoneessa asun. Se valmistu just viime viikolla jostain sosiaalipuolen jutusta ja lähtee lokakuussa toisen kämppiksen Alinen kanssa kiertelemään Etelä-Amerikkaa.
Aline valmistuu huomenna jostain ihmisiin liityvästä jutusta...
Jean Paul opettaa hollantia yläasteella ja on myös urheilutoimittaja ja vissiin sen hollannin opiskelut on vielä kesken.
Ivo opiskelee jotain verojuttuja ja 1.9. alkaen omistaa tämän talon.
Julien on opiskelee vissiin hallintoa (no en ole varma niistä suomennoksista:) ).
Ja sit on vielä Charlotte, jota en ole tavannut. Se on oollu just pari kuukautta Aasiassa. Eikä vissiin muutenkaan ole täällä hirveen usein.
Mutta kaikki on tosi kivoja. Aina en jaksa olla sosiaalinen, mutta kyllä niiden kanssa tulee juttuun. Ne aina välillä yrittää opettaa mulle hollantia, mut en mä oikein osaa mitään sanoa. Vastavuoroisesti mä opetan niille suomea:)

Tänne piti tulla maanantaina jotain miehiä pistää uusiksi tuo keittiö, mutta niitä ei ole vieläkään näkynyt...

Ei kommentteja:

Tyttö tuli!

Olin aivan varma, että vauva syntyisi etuajassa, kuten veljensäkin. Laskettu päivä lähestyi, eikä kehossa tuntunut harjoitussupistuksien lis...