tiistai 10. maaliskuuta 2009

Kesätöitä

Olen jo tammikuussa saanut varmistettua, että Raisiolla margariinitehtaalla vietän taas ensi kesän. Tällä hetkellä on kuitenkin vielä hieman epäselvää, mikä on työni kuva, sillä viime kesänä juttelin muutamankin työnjohtajan ja tehtaanjohtajan kanssa, että ehkä tänä kesänä pääsisin jo prosessin puolelle hommiin. Vielä joudun hetken olemaan jännityksessä. Töitä on siis luvattu, mutta onko ne pakkaamossa vai prosessissa, sitä en ihan vielä tiedä. Täytynee soittaa.

Mä olen miettinyt aina välillä tämän hetkistä elämääni. Se tuntuu sisältävän juuri ne asiat, mitä haluankin sen tällä hetkellä sisältävän. Palat ovat kohdallaan. Vaikka viime syksynäkin olin oikein tyytyväinen siihen, miten olin kehittynyt ihmisenä vuoden sisällä ja kuinka olin saanut rakennettua itselleni vihdoinkin terveen itsetunnon ja oppinut jälleen nauttimaan elämästä suurella sydämellä, on nyt kaikki ehkä jopa täydellistä. Harvoin voi sanoa, että elämässä on kaikki, mistä on haaveillut, ehkä jopa enemmänkin. Tai onhan niitä haaveita vieläkin toteutumatta, mutta ne eivät ole ajankohtaisia. Mutta: olo on onnellinen :D.

Koulussakin menee kai ihan hyvin. Edelleen tuntuu, että on liikaa ryhmätöitä ja lukemista ja selkkareiden kirjoittamista, mutta nyt kyllä täytyy myöntää, että tuo tunne johtuu siitä, että laiskottaa liikaa. Keskittyminen ei ole koskaan ollut vahvimpia osa-alueitani ja nyt vieläkin vähemmän. En jaksa olla kauhean kauaa yhden asian kimpussa, sillä kyllästyn melko nopeasti, kun huomaan, kuinka paljon on vielä tekemättä ja kuinka syvälle voisi tökkiä. Ehkäpä tällekin asialle voisi keksiä jotain parannusehdotuksia.

Mutta nyt sanoista teoiksi ja uutta selkkaria kirjoittamaan, ettei sekin myöhästy palautuspäivästään.

P.S. Caesar-salaatin kastike säilyy hyvin: näytteestä ei löytynyt bakteerien lisäksi edes hiivoja tai hometta. Älä siis heitä sitä pois kolmen kuukauden kuluttua valmistuksesta, mikäli olet säilyttänyt sitä oikein kylmässä.

Ei kommentteja:

Tyttö tuli!

Olin aivan varma, että vauva syntyisi etuajassa, kuten veljensäkin. Laskettu päivä lähestyi, eikä kehossa tuntunut harjoitussupistuksien lis...