lauantai 19. huhtikuuta 2008

Vihreää


Tenttiin lukemisen välissä pitää vähän rentoutua: lattiatyyny sai uuden päällisen. Koko n. 70x70x25.

Tänään koti saa kesävärit. Tai värin. Aloin kyllästyä tähän värien sekasortoon täällä. Pieni asunto tarvitsee enemmän selkeyttä. Eli sisustustuulet puhaltavat! Kun saisi vielä osan noista lipastoista pois, mutta toisaalta taas niiden antama säilytystila on tarpeen.

Oletteko koskaan joutuneet Trivial Pursuit -kiusaamiseen uhriksi? Siksi mä sitä nykyään nimitän. Se tarkoittaa sitä, että kun pyydän, että pelattaisiinko Trivial Pursuitia, "kaikki" väitävät, että osaan kysymykset ulkoa, ennen kuin ollaan edes aloitettu pelaamaan (jos loppujen lopuksi ylipäätänsä pelataan). Tämä on tullut esiin myös porukassa, jossa en ole aikaisemmin pelannut kyseistä peliä! Totuus tulee nyt tässä:

En osaa Trivial Pursuitin kysymyksiä ulkoa. Olen pelannut sitä jonkin verran ja olen pelin/vuosien kuluessa oppinut sellaisia vastauksia, mitä normaalisti en tietäisi. Ja tätä tapahtuu varmaan monelle.

Toinen tosi asia on, mistä tämä kaikki on varmaan lähtenyt käyntiin, on se, että syksyllä 2004 mulle soitettiin Helsingistä ja pyydettiin osallistumaan tv-tietovisailuun. Preppasin itseäni sinne lukemalla puolet omistamani Trivial Pursuitin kysymyksistä. En siis opetellut niitä ulkoa, eihän siinä olisi ollut mitään järkeä.

Eipä tainnut olla tässä kirjoituksessakaan mitään järkeä. Taidan olla aika tylsä.

Ei kommentteja:

Tyttö tuli!

Olin aivan varma, että vauva syntyisi etuajassa, kuten veljensäkin. Laskettu päivä lähestyi, eikä kehossa tuntunut harjoitussupistuksien lis...