maanantai 27. tammikuuta 2014

"Tuutko töihin?"

Koko tammikuun odotettu soitto tuli vihdoin perjantaina:

"Mikä sulla on työtilanne?"
"Ei ole töitä."
"No kuule, nyt olis tarjolla..."

Eli vuokratyöfirman kautta starttasi toivottavasti vähän pidempi jakso töitä. Ainakin kevättalvi. Jos olen tarpeeksi hyvä :). Huippuhyvä työnhakukurssi jäi kesken, mutta sen lopun voi kuulemma suorittaa yksilöohjauksella, jos vielä tuon pätkän jälkeen olen työttömänä. Loistojuttu!

Tämä insinööri kunnostaa suuren suuressa terminaalivarastossa vaatteita myyntikuntoon. Kyllä. Ehkä mä joskus pääsen alan töihin... Mutta tänään ainakin meni työpäivä ihan mielettömän nopeasti ja sehän se on pääasia :D.

"Vakuutusyhtiöstä hei!"

Laitoin vihdoin ja viime eilen illalla vahinkoilmoituksen pyörän eturenkaan varastamisesta. Tänään tuli soitto vakuutusyhtiöstä, että  korvausvaatimus menee 90 senttiä yli omavastuun. Näinhän olin itsekin laskeskellut, joten ei tullut yllätyksenä. Jonkin ajan kuluttua puhelin soi uudelleen. Sama täti soitti ja kertoi, että oli pohtinut tätä tapausta yhdessä työtovereidensa kanssa ja he olivat päätyneet siihen tulokseen, että tästä varkaudesta tuli korjauskustannuksia (tai jotain...), jolloin omavastuuta ei olekaan ja olenhan myös ollut jo usean vuoden Osuuspankin kultajäsen. Ok, eli ne sittenkin maksaa mulle sen, mitä hain. Joskus käy näinkin päin!

Ei kommentteja:

Tyttö tuli!

Olin aivan varma, että vauva syntyisi etuajassa, kuten veljensäkin. Laskettu päivä lähestyi, eikä kehossa tuntunut harjoitussupistuksien lis...