tiistai 28. tammikuuta 2014

Mihin sitten?

Voi luoja!
Kaverini on ollut samassa henkilösvuokrausfirmassa kuin minä nyt. Hän kertoi, että moni oli saanut potkut firmasta, kun olivat jääneet sairauslomalle. Hän oli soittanut muiden puolesta jonnekin liittoon ja ilmeisesti yritys oli saanut jotain huomautuksiakin. Hänkin oli sitten joutunut jäämään sairauslomalle, eikä töihin ollut enää paluuta.

Minulle tuli kuume heti toisena työpäivänä. Olin jo aamulla lähdössä töihinkin, mutta palelu ei vain hellittänyt, joten mittasin kuumeen: 38,8. Ilmankos. Saa nähdä mitä tässä nyt sitten käy.

Vuokratyöfirman nainen sanoi, että tästä päivästä minulle maksetaan sairausajan korvaus, mutta ei enää muista päivistä, koska "en ole silloin vapaa töihin". Sopimukseni on 0-40 h/vk (ja tarvittaessa töihin kutsuttava). Tämä ihmetyttää suuresti, sillä sain ensiksi vain kahden viikon sopimuksen, mitä jatketaan sitten tarpeen mukaan. Okei, tarvittaessa kutsutaan töihin, mikä tarkoittaa sitä, että joka viikko ne tarkistaa, pääsenkö seuraavalla viikolla. Mutta eikö se myös tarkoita sitä, että minulla olisi pitänyt olla tämä viikko töitä, joten pitäisi saada näistä kaikista sairauslomapäivistä korvaus? Ei kai. Joku meni sinne minun tilalle. Minua ei nyt tarvita. Niin. Voihan ne muutenkin sanoa, että huomenna sinua ei tarvita, ei tarvitse tulla töihin.

Tämä vain kuulostaa todella kummalliselta. En muutenkaan pidä tästä vuokratyöfirman kautta työskentelemisestä, koska kaikki on koko ajan niin epävarmaa. Jos olisin opiskelija tai muuten perheetön, tämä ei olisi ongelma. Nyt ei oikein voi suunnitella mitään.

Ei kommentteja:

Tyttö tuli!

Olin aivan varma, että vauva syntyisi etuajassa, kuten veljensäkin. Laskettu päivä lähestyi, eikä kehossa tuntunut harjoitussupistuksien lis...