tiistai 14. huhtikuuta 2009

Jurinaa

Vihdoin sain sovittua työnaloituksesta ynnä muusta. Nyt on taas hiukkasen helpottuneempi olo, kun on tuollaiset asiat kunnossa. Töitä on koko kesäksi, mutta pari ensimmäistä viikkoa joudun tekemään palkatta harjoittelijana (onneksi saan opintotukea), vaikkei olisi pakko. Halusin kuitenkin ottaa tämän mahdollisuuden vastaan, jotta ehdin oppia uudet työt kunnolla, ennen kuin joudun yksin hommiin. Ja harjoitteluahan olen myös menossa sinne tekemään, joten ihan sama. Osa ei saa ollenkaan harjoitteluistaan palkkaa.

Mun piti tänään pitää koululla tanssitunti, mutta sinne ei tullut ketään :(. Oikeastaan ihan hyvä juttu sinänsä, koska mulla ei ollut yhtään opetusfiilis, toisaalta taas ihan perseestä, koska suunnittelin taas kynsin hampain materiaalia ja tunnin kulkua. Alan pikku hiljaa olla varma siitä, että kohtalo pitää huolen siitä, ettei musta tule ikinä täyspäiväistä tanssinopettajaa (olin nimittäin valmis antamaan sille mahdollisuuden, jos sellainen olo elämässä tulee). Hyvä juttu tuon suhteen on se, että nykyinen ammatinvalinta tuntuu edelleen mielenkiintoiselta ja oikealta valinnalta, mitä syvemmälle elintarvikkeisiin mennään. Lisäpotkua antaa se, että pärjään koulussa eikä kukaan tule haukkumaan mun tyyliä olla insinööri. Ja olen huomannut myös sen, että sellaiset asiat, mitkä on ollut kovan työn ja tuskan alla, ovat opettaneet eniten.


Huh. Hollannin opinnot ovat huomenna ohi! Mua on hieman väsyttänyt se, että ne tunnit on parina iltana viikossa. Jotenkin ne päivät ovat tuntuneet aina ihan mielettömän pitkiltä. Nyt on onneksi viimeiset viikot tenttejä lukuun ottamatta muutenkin iisimpiä. Vapaailtoja kaksi lisää!

Mulla on ollut tuollainen alla oleva sirovuoripalmu (Chamaedorea elegans) ja melkein vuoden. Se on koko ajan vain pudottanut noita lehtiään. Nyt, ensimmäisen kerran koko sen täällä oloaikana, se on tehnyt ensimmäisen uuden lehden, jee! Kevät on kasvamisen aikaa. Taidan kokeilla itsekin (siis niin kuin henkistä kasvamista).

Ei kommentteja:

Tyttö tuli!

Olin aivan varma, että vauva syntyisi etuajassa, kuten veljensäkin. Laskettu päivä lähestyi, eikä kehossa tuntunut harjoitussupistuksien lis...