tiistai 22. maaliskuuta 2005

tanssia tanssia

Olimme katsomassa viime viikolla tanssiesitystä, jonka piti olla ratkiriemukasta, mieltä keventävää tanssiteatteria ammattitaitoiselta tanssiteatteriryhmältä. Ryhmällä on Turussa vankka tukijakunta ja se on saanut kutsuja ulkomaillekin. Opiskelutovereiltani olin kuullut, että heidän tuotantonsa eivät juuri kummoisia ole. Sen ennakkokäsityksen turvin, mutta kuitenkin avoimin mielin, lähdin katsomaan kyseistä esitystä, johon meidät oli alan opiskelijoina kutsuttu.

Arrrrrrrrgh! Esitys oli aivan kauheaa katsottavaa! Se oli enemmänkin fyysistä teatteria, kuin tanssia, koska koreografiaa siinä oli todella vähän ja se vähäinenkin oli aivan suolesta. Esityskokonaisuuden hauskin kohta, laivalomaileva lokkipariskunta Silja Line -musa taustalla, oli sekin varastettu mainoksesta. Mä en edes pystynyt nauramaan ääneen! Loppukohtaus oli yhtä kaaosta, jonka aikana mun käsi peitti pikku hiljaa silmät. Ja mä istuin eturivissä...

Se, mikä oli ehkä KAIKKEIN hauskinta oli se, että kyseinen esitys sai Helsingin sanomissa ja Turun sanomissa TOSI ylistävät arvostelut! Mä luulen, että se esitys voi kohottaa 'taviksen' suupielet ylöspäin ja saada heidät putoamaan penkiltä (jos pitää huonosta teatterista), mutta meihin kohta-ammattilaisiin se ei uponnut.

Täytyy sanoa, että mielenkiintoni kyseistä tanssiteatteria kohtaan heräsi ja haluan nähdä heiltä vielä lisää esityksiä. Ovatko he aina yhtä huonoja? Miksi 15 vuotta ammattitanssiteatteria pitäneet jonkin sortin ammattilaiset eivät kykene tekemään laadusta viihdettä? Miksi heitä arvostetaan niin paljon? Ja kuka heitä arvostaa? Mun soolo oli paska, mutta ei tähän verrattuna.

Ei kommentteja:

Tyttö tuli!

Olin aivan varma, että vauva syntyisi etuajassa, kuten veljensäkin. Laskettu päivä lähestyi, eikä kehossa tuntunut harjoitussupistuksien lis...