tiistai 9. huhtikuuta 2013

Unelma nro 1 lähellä toteutumista

Lähitulevaisuuden unelmia.

1. unelma: Työpaikka
2. unelma: Isompi koti
3. unelma: Isompi auto

Nyt niistä on ehkä mahdollisesti hyvällä onnella ensimmäinen toteutumassa. Koko kevättalven - enemmän tai vähemmän aktiivisesti - kestänyt työnhakuprosessini on vihdoin ja viimein päässyt siihen pisteeseen, että pääsen "työhaastatteluun". Ihan oman alan töihin! Työhaastattelu on lainausmerkeissä sen takia, että minua on jo tavallaan haastateltu puhelimitse ja ensi viikolla olen menossa tutustumaan tehtaaseen ja tietysti ne haluaa nähdä minut ja keskustella lisää ennen kuin tekevät päätöksen. Käsittääkseni muita ei ole ehdolla, vaan olen ollut alunperin melko sopivaan aikaan tarjolla :). Tämä on ollut ainut hakemus, mihin minulle on ylipäätänsä vastattu ja nyt kaikki sormet ja varpaat ristiin, että he tarvitsevat minua! (Kuulemma tarvetta olisi kesänkin jälkeen)

Lähetin heille juuri päivitetyn ansioluetteloni (hakemus, jonka talvellä lähetin, oli ensimmäisiä lähettämiäni avoimia hakemuksia, ja CV oli silloin vielä päivittämättä) ja siinä oli kuulemma kaikki mitä he haluaisivatkin. Kerrankin hyvää palautetta! Ansioluettelon päivitys olis siis paikallaan - niin ulkonäöllisesti kuin sisällöllisestikin. Tajusin pikku hiljaa työnhakuprosessin aikana, mitä kaikkea osaankaan esimerkiksi atk:n saralla. Olin aikaisemmin unohtanut täysin kaikki toiminohjausjärjestelmät. Niiden osaamisella on merkittävä rooli teollisuudessa työskennellessä. En tiedä millaisia ansioluetteloita ihmiset yleensä tekee, mutta minä ainakin muutin osioiden järjestyksen aivan kokonaan. Ja oman käsitykseni siitä, miten ne muka pitäisi olla.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

HIENO homma! -e-

iku kirjoitti...

Ei yhtä ilman toista ja ei kahta ilman kolmatta -toivotaan että käy kaikki toiveet toteen :)

Kaisa kirjoitti...

Toivotaan ainakin, ett myös unelma numero kaksi toteutuisi mahdollisimman nopeasti. Jos yhtään saan pidemmän sopimuksen, niin alkaa asunnon etsintä. Tai onhan sitä koko ajan etsittykin :)

Tyttö tuli!

Olin aivan varma, että vauva syntyisi etuajassa, kuten veljensäkin. Laskettu päivä lähestyi, eikä kehossa tuntunut harjoitussupistuksien lis...