sunnuntai 22. lokakuuta 2006

Matkailua

Heipä taas. Viime viikolla sairastuin johonkin angiinan tapaiseen tautiin, joka vei multa äänenkin melkein pariksi päiväksi. Tänäänkin on ollut vielä epänormaali ääni, mutta eiköhän se tuosta jo kohta normaaliksi palaudu. En ole hirveästi loman aikana ehtinyt levätä, kun on pitänyt matkustaa niin paljon :)

Viikko sitten sunnuntaina äiti ja Riikka tuli Amsterdamiin ja mäkin sinne sitten niitten riesaksi matkustin. Oli kiva nähdä taas hieman sitäkin kaupunkia. Kävin jopa siellä Anne Frankhuisissa. Se oli aika seisauttava paikka. Olishan siellä ollut paljon kateltavaa, mutta jotenkin en jaksanut hirveästi lueskella niitä tekstejä. Me käytiin myös Van Gogh -museossa, jossa - yllätys yllätys - oli taas yksi kerros remontissa. Oli silti kiva nähdä ne kuuluisat taulut livenä. Mutta nyt mun ei tarvii mennä enää mihinkään museoon, koska aina ne on rempassa tai näyttelyä vaihdetaan tai mitä lie. Mä en oikein osannut edes shoppailla Damissa, kun oon ostanut sieltä jo turisti krääsää :)

Maanantaina päätettiin sitten matkustaa Haagin kautta Tilburgiin. Haag oli myös mun omassa matkaohjelmassa, joten mulle se sopi. Haagin merenranta oli aivan todella upea paikka ja aurinkokin jaksoi paistaa meille koko päivän. Rannalla oli paljon simpukoita, joita olisi voinut kerätä niin paljon kuin vain jaksoi.

Illalla matka jatkui tänne Tilburgiin. Mä otin yhden lepopäivän ja laitoin Riikan ja äitin shoppailemaan kaupungille. Täällä kun ei oikeastaan ole mitään nähtävää.

Torstaina lähdettiin Frankfurtiin. Jotta matka olisi alkanut jännittävästi, ei meidän paikallisjuna tietenkään kulkenut niin kuin piti, koska Tilburg-Arnhem välillä oli ratatöitä. Ei oltais ehditty Arnhemiin millään ajoissa, mutta onneksi selvisi, että voimme nousta Frankfurtin junaan jo Utrechissa. Se oli meidän pelastus. Eli matka meni hyvin ja perillä oltiin ajoissa. Frankfurtissa yövyimme hotellissa, joka oli paikallisella punaisten lyhtyjen alueella... Hotelli oli kyllä hyvä, ympäristö pimeällä hieman pelottava.

Kuinkas sattuikaan, kanadalainen supersuosittu Cirque du Soleil oli kiertueella Dralion-shown kanssa Frankfurtissa. Aika paljon halutti mennä sitä katsomaan ja saatiin kuin saatiinkiin Riikan kanssa liput sinne! Oli aivan mahtava show!!! Olin nähnyt sen aikaisemmin telkasta, mutta se ei haitannut ollenkaan, että sen oli jo nähnyt. En osannut unelmoidakaan, että joskus näkisin kyseisen ryhmän livenä.

Frankfurtin eläintarha tuli myös tutkittua. Se oli masentavin eläintarha, missä koskaan oon käyny. Eläimet oli stressaantuneita ja koko paikka näytti epäsiistiltä ja sotkuiselta. Tosin sielläkin oli rakentaminen menossa. Kysyin yhdeltä myyjältä karttaa ja se sanoi, että: "You don't need a map. Everything is destroyed. All animals dead. You have to find animals yourself." Hahaa. Oli siellä eläimiä, mutta sen sanat kuvas hyvin sitä paikkaa.

Käytiinhän me vielä pilvenpiirtäjässäkin 200 metrin korkeudessa. Pimeä Frankfurt valoineen oli kyllä aika huima.

Paluumatka oli ihan ok, mutta väsytti vaan koko ajan. Onneks en nukahtanut junaan. Nyt ei jaksa enää kirjoittaa. Tää oli taas tämmöinen pikapikakirjoitus.
Ai niin, mun prepaid on nyt finito, ei siis viestejä enää siihen (vaikka ei mulle kukaan juuri niitä lähettele). En viiti enää ladata sitä.