keskiviikko 10. toukokuuta 2006

Vanhoja kirjoitteluja



Kun kesä on kuuma
Olisinpa luonasi
Kun syksy mysrkyää
Olisinpa luonasi
Kun talvi pakastaa
Olisinpa luonasi
Kun kevät kukkii
Olisinpa luonasi
Kun olet poissa
Olisinpa luonasi

---

Kaukainen ajatus kulkee tuulen mukana
Se harhailee, mutta löytää vastaanottajansa
Se on puhdas ja aito
ja kertoo tarinoita ja tunteita
Sillä on tarkoitus muuttaa
pieni maailma toiseksi, paremmaksi

---

Sekunti on liian lyhyt
Vuosi liian pitkä
Hetki ehkä sopiva
Tämä hetki

---

Pitkään yksin.
Tottunut tuijottamaan telkkaria.
Tottunut nukkumaan Ihaan kanssa.
Pelännyt kohtaloaan.

Oppinut olemaan jakamatta asioitaan.
Oppinut salaamaan paljon.
Vihannut kylmiä pimeitä syysiltoja.
Vihannut sitä, ettei pysty jakamaan iloisia asioita tärkeän ihmisen kanssa.
Vihannut sitä, ettei kukaan tue ja auta vaikeina hetkinä.
Niitäkin on ollut paljon.
Aivan liikaa. Liian liikaa.

Pelko ikuisesta yksinäisyydestä.

---

Kirkas mieli. Levollinen olo. Mukavuus.
Hymy huulilla. Polte sydämessä.
Tunne, jonka luulin hukanneeni.



3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Uskalsitpa paljastaa paljon..
Kaunista, surullista..

Anonyymi kirjoitti...

liikutuin!!! anna kynän kulkea pitkin paperin pintaa, jatka... kunhan nähdään, tehdään vaihtarit, luulen, että ymmärrät, mitä minun kynäni on kirjoittanut...with love -e-

Kaisa kirjoitti...

nää oli vanhoja juttuja, ehkä viime syksyltä. nyt mä joudun vaan kirjoittelemaan, mitä ajatuksia mulla on päässä. tai siis, jos on paha olla ja itkettää, mitkä ajatukset saa ne laukaisemaan. ei niistä hirveesti runoja saa.

mutta ehkä jossain vaiheessa tulee taas lorutettua. oon mä välillä jotain kirjoitellut, mutta ne on ehkä liian henkilökohtaisia tai noloja...

Tyttö tuli!

Olin aivan varma, että vauva syntyisi etuajassa, kuten veljensäkin. Laskettu päivä lähestyi, eikä kehossa tuntunut harjoitussupistuksien lis...