lauantai 30. heinäkuuta 2005

3160 km

Nunni.
Matka on sitten ohi. Oli kyllä hintansa väärti!
Elikkäs. Kaksitoista päivää vietimme reissussa. Mun piti päivittää blogia siellä, mutta en koskaan iltaisin jaksanut mennä koneelle, vaikka siellä hotellissa, Torbolessa, olikin ilmainen netti.

Aluksi mentiin siis Hangosta laivalla 22 tuntia Saksaan, Rostockiin, josta jatkettiin bussilla Berliiniin yöksi. Aamulla tehtiin siellä kiertoajelu ja jatkettiin sitten autobaanaa pitkin Müncheniin, jossa myöskin yövyimme. Siellä tuli eteen ensimmäinen ruokashokki... alkupalana oli makkaralautanen juustolla. Tehän tiedätte, kuinka paljon mä pidän molemmista...avoimin mielin ne silti jäi syömättä.

Sitten olikin jo torstai ja jatkoimme pikkutietä Alppien ja Itävallan halki Pohjois-Italiaan Garda-järven pohjoisrannalle. Ihastuin aivan täysin Saksan puolella olevaan pieneen alppikylään, Mittenvaldiin, johon aion isona muuttaa=) Sieltä ostin mahdottoman hyvää suklaata, jota metsästinkin sitten loppumatkan lisää (ja löysin sitä lopulta Rostockista tulomatkalla...onnksi!).

Me asuttiin ihan kivassa ja hyvin ilmastoidussa hotellissa keskiviikko aamuun asti. Perjantaina me kierreltiin siskon kanssa Torbolen pikku kaupunkia(?), lauantaina tehtiin retki ensin lähikaupunkiin Rivaan (johon käveltiin tunti), josta sitten jatkettin 10 kiometriä etelämmäksi Limone-nimiseen sitruunakaupunkiin. Se oli aivan ihastuttava paikka!!! Sieltä palattiin sitten laivalla takaisin Torboleen. Limone oli ehkä paras paikka, jossa käytiin matkan aikana.

Sunnuntaina, kun melkein kaikki muut olivat venereissulla etelä-Gardalla, me tehtiin oma reissu ensin Torriin ja siitä jatkettiin sitten Gardan-kaupunkiin ja bussilla takaisin. Ne oli aika pieniä paikkoja, mutta oli niissä hyvä shoppailla=) MAtkavetäjä sanoi alussa, että jos löydätte jotain ostettavaa, ostakaa se heti, koska sitä ei saata olla siinä sitten kun haluatte sen ostaa. Mä noudatin sitä neuvoa oikeastaan joka päivä. Ei ole kyllä jäänyt harmittamaan mikään, mitä en ostanut.

Maanantaina oli aika hurja päivä. Käytiin Dolomiiteillä, joka siis oli vuoristo. Siellä noustiin kondolihissillä 2950 metriin, josta oli aika kivat näkymät, vaikka pilviäkin siellä oli. Melkein koko matka matkustettiin mutkikkaista serpentiinitietä. Mulle tuli aika paha olo kun pysähdyttiin, enkä pystynyt oikein hyvin syömään. Siellä söin kuitenkin ehkä maailman parasta lasagnea! Ruoasta puheen ollen, me syötiin joka ilta illallinen, jossa oli alkupala (yleensä pastaa...) ja sitten vielä pääruoka ja jälkiruoka. Kuinka monesti syön sellaista ateriaa? En ehkä ikinä... Pariin kertaan en kyllä edes tiennyt, mitä söin, mutta nekin melkein paljastuivat myöhemmin.

Tiistaina käytiin sitten Venetsiassa. Olin odottanut sitä reissua koko matkan. Hitsi, se oli kyllä suuri pettynys. Ensinnäkin siellä oli aivan ÄLYTTÖMÄSTI turisteja (ja 30 000 pulua Pyhän Markuksen aukiolla...). Ei se kyllä vastannut muutenkaan mun odotuksia siitä kaupungista. Me ei kyllä ehditty olemaan siellä kovinkaan kauan, joten ehkä ne pikkukujat ja kauneimmat paikat jäivät näkemättä. Ei hirveästi tee mieli mennä sinne uudestaan.

Keskiviikkona lähdettiin siis paluumatkalle. Käytiin vähän vahinkopakolla 2094 metrin korkeudessa, johon meni aika kiemurainen tie. Meinasi tulla hätä käteen, kun kapealla tiellä tuli toinen bussi vastaan. Onneksi siitäkin sitten selvittin ohi. Jännää oli=) Yövyttiin taas Saksassa, Nürnbergissä, josta seuraavana päivänä jatkettin matkaa Rostockiin ja sieltä laivalla kotiin. Rostockissa miellä oli pari tuntia aikaa käydä shoppailemassa Kauflandissa ja voitte arvata, että shoppailin=) Rahaa piti nostaa vähän lisää...ostin kuitenkin kahdet kengät vähemmän kuin Riikka=)

Mutta matka oli onnistunut ja tosi mukava. Bussissa ei ollut liikaa ihmisiä eikä liian kuuma. En onneksi saanut mononukleoosia matkan aikana (se oli muotitauti meidän työpaikalla). Siitä tulin mieleeni, että Viprille terkkuja: mun oli tarkoitus lähettää sulle kortti, mutta unohdin. Hmm. Vanhuus ei tule yksin.

Ajokilometrit yllä

Anonyymi kirjoitti...

Unohdit vielä mainita...
-kuinka maikoisaa oli jäätelö ja kuinka paljon sitä syötiin!!!
-uit järvessä, vaikka siinä oli pohja=) ja siskosikin ui, vaikka siinä oli kaloja.
- syötiin hyvvää pizzaa!!!
- ...ja opeteltiin tunnistamaan viinejä...ihan varmuuden vuoksi liki joka ilta...punaisen ja valkoisen jo erotan...

Kuvia odotellen, reissusta ilman ruhjeita selvinnyt matkakumppanisi.

Kaisa kirjoitti...

ja unohdin paljon muutakin. aattelinpa vain tehdä tuollaisen pintapuolisen katsauksen. unohdin myös mainita, että kävelin päin tolppaa, jonka pää oli terävä ja osui juuri oikeaan nivuseeni... ja varvas on vieläkin kipeä ensimmäisestä pulahduksesta järveen...hmmm.

Tyttö tuli!

Olin aivan varma, että vauva syntyisi etuajassa, kuten veljensäkin. Laskettu päivä lähestyi, eikä kehossa tuntunut harjoitussupistuksien lis...