lauantai 24. joulukuuta 2011

Rauhallista joulua!

Lumeton jouluaatto pitkästä aikaan. Olisi kyllä hienoa, jos maan peittäisi samanlainen lumikerros kuin viime talvena. Kunnon talvea ei täällä Varsinais-Suomessa ole tänä vuonna ollutkaan, lukuun ottamatta muutamaa pakkasaamua ja lumista päivää. Ehkä se lumi vielä tulee... Toivossa on hyvä elää.

Mulla oli torstaina viimeinen työpäivä. Sopimus oli kyllä vuoden loppuun, mutta tehdas on ensi viikolla kiinni ja moni pitää talvilomaa silloin, niin mäkin sain sitten sumplittua niin, että käytän ensi viikolla (ja eilen) viimeiset pekkaspäivät, muutamat maksamattomat, mutta ansaistut lomapäivät sekä kaupan päälle sain vielä yhden palkallisen vapaapäivän :). Eli pieni ansaittu joululoma ennen äitiysloman alkamista.

Oli jokseenkin haikeaa jättää taakseen työpaikka, jossa olen kasvanut insinööriksi. Nyt ei voinut enää poislähtiessä sanoa, että nähdään ensi kesänä. Neljää kesää ja yksi syksy on kulunut mitä erilaisimmissa tehtävissä ja olen kyllä saanut todella laajan kuvan yrityksen toiminnasta. Uskon, että tuolta pohjalta on sitten ihan hyvät mahdollisuudet hakea töitä muualtakin. Kovasti on mun työpanoksesta tykätty ja varmaan he ottaisivat mut töihinkin loman päätyttyä, mikäli heillä olisi mulle töitä tarjota. Pyysivät ainakin soittamaan, kun olen aikeissa palata työelämään :). Kiva saada positiivista palautetta. Ja työkaverit muistivat kivalla lahjalla.


Firmalta saatiin myös herkullinen joululahja :). Onneksi suklaat ovat sen verran makeita, että pienestä laatikosta on vasta ylimmäinen kerros syöty.



Mahan kanssa liikkuminen alkaa olla jo haastavampaa ja raskaampaa. Käytiin isännän kummipojan kanssa eilen Turun linnassa ja kierros oli melko raskas lukuisine portaineen. Nukuinkin pienet päikkärit retken jälkeen.Tosin väsymykseen vaikutti sekin, että kummipoika päätti sitten puoli kuudelta aamulla, ettei häntä enää nukuta... Oli muuten pitkä aamupäivä. Luulin, ettei aurinko nouse koko päivänä.

Pitihän mun kirjoitella vielä kaikesta muustakin, mutta taidanpa tästä nyt heittäytyä joulun viettoon. Ehkä välipäivinä jaksan kirjoitella lisää.

Rauhallista ja tunnelmallista joulua kaikille blogin lukijoille!

Ei kommentteja:

Tyttö tuli!

Olin aivan varma, että vauva syntyisi etuajassa, kuten veljensäkin. Laskettu päivä lähestyi, eikä kehossa tuntunut harjoitussupistuksien lis...