perjantai 7. tammikuuta 2011

Joululahjoja

Pitipä vielä laittaa joululahjakuvia tänne. Tänä vuonna näpertelin melkoisesti pehmeitä paketteja. Näiden lisäksi tuli vielä muutamat perusvillasukat, lapaset, pipo, iso muotikauluri ja kasa ekologisia kangaskasseja omin painatuksin ostoksille.





Haaveilen noista pitkistä palmikkosukista myös itselleni. Ehkäpä tämän seuraavan projektin jälkeen, mikäli palmikkoneulominen jaksaa enää inspiroida.

Sain joululahjaksi lahjakortin käsityöliikkeeseen, mikä tuli tarpeeseen, sillä olin haaveillut tekeväni itselleni tunikan. Mielenkiintoinen malli löytyikin Moda-lehdestä 6/2010. En enää löytänyt pikaetsinnän jälkeen lehteä kaupasta, sillä uudempi oli jo ilmestynyt, mutta mukava täti käsityökaupassa kopioi mulle ohjeen. Lisäksi siellä ei ollut oikean väristä lankaa, niin se tilattiin ja lanka oli kaupassa jo seuraavana päivänä! Loistavaa palvelua!


Pari iltaa olen tuon parissa ahertanut, ja aika vähän olen mielestäni vasta saanut aikaan. Onneksi ei ole kiire. Lankana alpakkaa.

Vaikka sain äitiltä syksyllä ison nipun pyöröpuikkoja, ei tuohon työhön ollut sopivaa ja jouduin sen sitten ostamaan. Samalla totesin, että niissä on kyllä suuria eroja. Tuo (addi), joka käsityöliikkeestä ostettuna maksoi ehkä euron pari enemmän kuin Novitan tai Prymin pyöröpuikot, oli paljon parempi. Silmukat luistaa siinä liitoskohdassa paljon paremmin. Suosittelen.

Ei kommentteja:

Tyttö tuli!

Olin aivan varma, että vauva syntyisi etuajassa, kuten veljensäkin. Laskettu päivä lähestyi, eikä kehossa tuntunut harjoitussupistuksien lis...