tiistai 16. kesäkuuta 2009

Kehon kuuntelua

Mä olen viime aikoina kuunnellut omaa kehoani lähinnä sen kipujen ja pyöräilykunnon kautta. Olen unohtanut antaa sille rentoutusta.

Vuorotyö on aiheuttanut sen, että kynnys lähteä kuntosalille treenaamaan on noussut huimasti. Tiedän, että olen sellainen treenaaja, että aina pitää tehdä täysillä ja melkein maksimipainoilla. Miksi en joskus voisi mennä tekemään pienemmillä painoilla ja antaa veren kiertää lihaksissa? Nyt olen ihan pökkelö, kun joka paikka on jumissa ainesosasäkkien nostelusta. Olen unohtanut venyttelyn ja muutenkin rentoutumisen. Vaikka olenkin opetellut kevään mittaan katsomaan telkkaria ja löhöämään sohvalla, ei se silti tunnu rentoutumiselta. Se tuntuu vain laiskottelulta. Viime viikko oli yövuoroa ja se tuntuu erityisen rasittavalta keholle. Pyöräilyllä tulee kuitenkin hoidettua aika paljon kuntoa, mutta ei kuitenkaan koko kehon hyvinvointia.

Sen lisäksi, että kuntoilu on jäänyt yksipuoliseksi, on myös ruokavalio tuntuu olevan rempallaan. Yövuorossa tulee syötyä kauheesti herkkuja eikä kasvikset muutenkaan tunnu maistuvan. Ehkä kannattaisi kiinnittää huomiota tähänkin ja antaa keholle jotain hyvää ja luonnollista.

Mun täytyy varmaan kirjoittaa Fit-lehteen artikkelitoivomus vuorotyöstä ja sen aiheuttamista vaatimuksista ja muutoksista keholle.

Ei kommentteja:

Tyttö tuli!

Olin aivan varma, että vauva syntyisi etuajassa, kuten veljensäkin. Laskettu päivä lähestyi, eikä kehossa tuntunut harjoitussupistuksien lis...