maanantai 14. tammikuuta 2008

So single

Kaikki alkoi siitä, kun koin viime viikolla tähän mennessä tämän vuoden suurimman menetyksen: kadotin pyöräni matkamittarin. Siitä oli tullut jo niin rakas esine, että sen kadottaminen oikeasti harmitti. Miksei mittarit voi kadota silloin kun ei ole lunta? Miksi se päätti kadota juuri silloin kun pyrytti lunta ja aura-autot pyörivät ympäri teitä? Tänä vuonna on ollut ehkä viikon lunta... Harmittaa, kun tiedän suurinpiirtein, minne se mittari tippui. Ei ole enää. Hävis.

Tänään sitten napsahti maanantainakki. Olin lähtemässä koulusta ja huomasin, että etukumi on lössähtänyt. Onneksi kotimatkan varrella oli pyöräkauppa josta hain paikkausvälineet. Koko kotimatkan mietin, että kyllä mä osaan sen kumin paikata, olenhan nähnyt niin monta kertaa jonkun toisen sen paikkaavan. Helppo juttu, ajattelin pienellä epäilyksellä.

Mun voimat riitti just ja just aukaisemaan ne pultit siitä renkaasta. Myös päälirenkaan pois ottamiseen tarvittiin tyttöinsinööritaitoja. Paikkaus itsessään oli helppoa, kuten arvelinkin, mutta eipä se temppuilu siihen vielä loppunut. Ennen joulua ostin tuliterän pyöränpumpun, jonka huomasin olevan epäsopiva mun pyörän renkaiden venttiileihin... Eipä sitten muuta kuin kävelemään läheiselle kylmäasemalle vain huomatakseni sen, että eihän siellä ollut mitään vesi-ilma -pistettä. Kävely oikealle huoltoasemalle rengas kädessä oli sekin turha, sillä sielläkään se paineilmakonelaitteen-suupää-mikälie-insinööriopiskelijanpitäistietää ei sopinut venttiiliin. Näin. Täytyy varmaan sitten käydä katsomassa ja mittaamassa sittarin pyöräpumppuvalikoima - siellä muistaakseni oli tarjolla kahta eri kokoa.

On se kiva, että kun on sinkku, niin joutuu tekemään itse myös "miesten työt". Eipä sitten parisuhteessa kannata mulle tulla sanomaan mitkä on miesten ja mitkä naisten töitä. Luulis, että ukotkin joutuu sinkkuna treenaamaan tiskaamista ja ruoanlaittoa, mitkä perinteisesti mielletään naisten töiksi. Jos mä osaan paikata pyöränkumin, niin kyllä mieskin varmaan osaa siivota. Paf. Onneks ei tarvii näistä enää taistella :P

(Työ)taistelu jatkuu.

Ei kommentteja:

Tyttö tuli!

Olin aivan varma, että vauva syntyisi etuajassa, kuten veljensäkin. Laskettu päivä lähestyi, eikä kehossa tuntunut harjoitussupistuksien lis...