torstai 29. syyskuuta 2011

Työt

Huomenna loppuu kesän kestänyt työsopimus. Maanantaina ei kuulemma tarvitse kävellä työkkäriin, sillä sopimusta jatketaan, mutta edelleenkin on epäselvää, kuinka pitkäksi aikaa. Todennäköinen aika on kuukausi tai pari. Olen tämän viikon ajan tehnyt kaikennäköistä toimistohommaa, mitä muut eivät ole ehtineet tekemään. Oikeastaan tässä tilanteessa mulla on ihan sama, mitä sitä tekee, kunhan on töitä. Jos jouluun asti saisi sopimuksen, se olisi suorastaan lottovoitto! Marraskuun loppukaan ei olisi hullumpi aika. Olen valmis tekemään nykyisessä työpaikassani muutakin kuin koulutusta vastaavaa työtä, sillä se vain helpottaa mun omaa elämää sen suhteen, ettei tarvitse a) lähteä hakemaan muutamaksi kuukaudeksi osa-aikatöitä (työn saanti voisi olla kyllä jo mahdotonta), tai b) aloittaa paperisotaa Kelan kanssa työttymyyskorvauksesta sitten kuukauden päästä, kun sitä ei vissiin voi hakea heti kun jää työttömäksi. Ansiosidonnaista en voi saada, sillä en ole ollut tarpeeksi kauaa työttömyyskassan jäsen. Olisi pitänyt liittyä siihen jo opiskeluaikana, mutta en osannut ajatella asiaa niin kauaskantoisesti. En uskonut, että siitä olisi ollut hyötyä. Mutta joka tapauksessa olen enemmän kuin tyytyväinen, että työpaikaltani irtoaa edes jotain työtä :). Ja ilmeisesti välillä saan/joudun tekemään työnjohtajan

Pakko kirjoittaa myös asiasta mikä ärsyttää: Lotus Soft Embo -wc-paperissa on nykyään hylsy, jonka voi huuhtoa vessanpöntöstä alas. Miksi!?! Miksi se pitää laittaa vessanpönttöön? Miksei sitä voi vain laittaa roskiin? Ne joutuu siellä jätevesilaitoksella joka tapauksessa erottamaan kiinteän pois siitä vedestä. Laittaisin sen biohajoavan hylsyn mieluummin biojätteeseen (jos meillä olisi sellainen mahdollisuus) kuin pönttöön. Pyh, sanon minä.

1 kommentti:

Kohtuullinen kirjoitti...

Laiskottelun mahdollisuus halutaan tehdä mahdollisimman helpoksi, jopa roskien hävittämisessä. Meillä on pikkuroskis ihan pöntön vieressä..jos laiskottaa, heitän hylsyn sinne, mutta useimmiten vien keittiön pahvikeräykseen. Mäkään en todellakaan tajua tätä(kään) turhaa keksintöä.

Tyttö tuli!

Olin aivan varma, että vauva syntyisi etuajassa, kuten veljensäkin. Laskettu päivä lähestyi, eikä kehossa tuntunut harjoitussupistuksien lis...